Alla inlägg under december 2012

Av Anneli - 29 december 2012 16:04

Här kommer ett litet kort inlägg, med en FÖRE bild. Så jag och ni (som vill) kan följa min utveckling eller min väg Från Rund till Sund :)


   

Ett foto på mig som är helt ofixat. Inget smink eller så! Bilden skickade jag in för en tävling att få en ny stil, vilket hade behövts, men jag fixar det mesta själv. Med lite hjälp från min sömmerska, makeup store i Ö-vik och Ann Pettersson Hair design school :)
 
Nu är det bara vikten kvar... och den hjälper Madeleine Marcus mig med! Klicka gärna på hennes namn så kommer du till hemsidan :)
 
GOTT NYTT ÅR!
Kram Anneli
Av Anneli - 28 december 2012 11:43

Ja så kom julen och jag släppte tyvärr på allt, vilket resulterade i en viktuppgång. Inget allvarligt alls, om jag tar tag i det nu direkt! +0,5 kg...


Just nu står jag på 91,7 (tror att det är bäst att jag skriver ut det, mest för min egen skull)


Och jag har börjat sköta mig rejält igen   

Den andra januari har jag samtal med hon som hjälper mig igen och då ska jag har gått ner så pass mycket att jag får skryta lite ;)


Hur har julen varit för er då? Har ni också gått upp och släppt på alla spärrar?

Jag tog ett beslut i morse, NU är det verkligen slut på allt vad "fusk" heter!! Det är inte värt det, inte ens gott ju!


Jag kommer att skriva in hur det går varje vecka. (Jag väger mig på torsdagar)

Jag vill bara förtydliga en sak! Jag ska inte gå ner till jag väger 40 kg, såklart! Jag har ca 40 kg att gå ner :) Jag siktar på att väga 56 kg när jag fyller år. MEN jag vet ju inte, rätt vad det är så känner jag mig nöjd tidigare. Men det komer längre fram! Jag fyller år 27 maj.

Nu kommer snart nästa steg, men jag ska vänta ett litet tag till. Jag ska sluta snusa, men känner mig inte riktigt redo ännu, för att sätta slutdatumet. Återkommer när jag bestämt mig! Jag vet att om jag slutar med för många saker samtidigt, så faller jag tillbaka på allt igen... Sån är jag, det är lika bra att erkänna...


Hoppas ni alla får ett riktigt gott slut, Kram på er!


Av Anneli - 23 december 2012 13:19

Nu har jag hittat en rolig Tävling som passar bra så här i juletider   


Titta in här :

http://maviedesvea.blogg.se/2012/december/lucka-nummer-23.html#comment


Hoppas ni inte vinner!! För jag vill faktiskt vinna :)

TÄVLINGEN är avslutad och JAG vann!  



Av Anneli - 17 december 2012 15:34

Välkomna!


Nu har jag äntligen tagit tag i min vikt :)

Jag fick för mig att innan jul är bästa tiden att börja, för vad händer annars? Jo jag har ändåmera att gå ner efter. Ett klokt och eftertänksamt beslut!


Jag är redan inne på tredje veckan... så jag kom inte igång direkt med bloggen. Det var väl lite synd eftersom jag redan rasat endel av min vikt. -7,5 kg på två veckor. Då kan jag lova er är det lätt att inte fuska :)


Min stategi är som tidigare när jag rasat i vikt. Men med ett litet undantag, bli inte gravid och gå upp allt igen!!

Jag har kontaktat en underbar hjälp (precis som tidigare). Hon hjälper mig med allt :)

Jag kan dessutom inte lura henne, vilket jag i vanliga fall skulle försökt gjort när jag h¨ållit på med jojobantning!

Jag har fullt förtroende för henne och jag följer slaviskt allt hon säger jag ska göra... skulle hon säga till mig att jag ska springa en mil om dagen - så skulle jag springa en mil om dagen. Men det bästa av allt är att hon inte gör det!

Passar en latis som mig ;)

Jag har ändrat hela min kosthållning och ska hålla fast vid den hela mitt resterande liv!


Vad jag nu äter är ganska likt GI men mer strikt! Jag äter efter min kroppstyp och det är super, för kroppen vet vad den vill ha! Det är bara jag (hjärnan) som har sin egna lilla vilja. Den är inte så svår att låtabli att lyssna till, för jag har kosttillskott som hjälper mig med det!

Jag äter massor av kött, kyckling och ägg, nötter, fisk, och sallad/grönsaker. Frukt max 3 om dagen med vissa undantag och dricker vatten, enbart vatten. Och mina kosttillskott, som i första hand ska hjälpa min sargade kropp att bli frisk, sdan kommer viktminskningen av sig själv :) Det gillar jag!


Detta har resulterat i en viktminskning på:

Första veckan: -5,7 kg

Andra veckan: -1,8 kg (då hade jag mens och brukar gå upp 2 kg)

Vägning för tredje veckan kommer att bli lite tidigare än vanligt då jag ska på semester och inte finns hemma vid min egna våg, så i morgon blir det vägning! *spännande*


Nu till något viktigt! Jag måste äta 5-6 mål mat om dagen, annars mår jag illa och då förstår ni alla att det inte blir några superstora portioner vid varje måltid.

Jag lider nämligen av något som är mindre kul, jag känner inte när jag är hungrig eller när jag blir mätt! Det kan tyckas skönt för vissa, men det är det absolut inte!

Jag har kunnat vräka in så stora måängder mat att jag inte kunnat röra mig och ja resultatet är att jag nu får tatag i min vikt!

Nu äter jag efter klockan och det funkar perfekt! max 3 timmar mellan måltiderna. Att jag känner ett strakt illamående när det gått förlångt mellan målen är bra för mig. Då kan jag inte hoppa över något mål som jag tidigare kunnat göra.


Nej detta får räcka för idag och jag passar på att hälsa er varmt välkomna att förja mitt viktras!

Rock on :)



Jag

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsvejs
Trevlig att just Du kollar in här!
Jag kommer att skriva om min väg mot målvikten, det är väl ungefär 40 kilo bort och jag vill att det ska RASA bort inte några futtiga hekton i veckan, upp eller ner.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards